Sunday, October 14, 2012

Soffiyya nama anakku


Baby dengan mama nak balik

Dalam pukul 8am, selepas anak lelaki aku naik bas sekolah, isteriku call suruh datang ambil dia petang nanti. Apa lagi, habiskan baju yang perlu dibasuh dan plan dengan anak-anak aku yang lain.

Dalam pukul 12, anak lelaki aku balik. Aku ajak gi masjid solat jumaat, terus naik atas mandi tukar baju. Aku tukar suruh dia pakai baju sekolah tadi, dia naik tukar baju untuk main dan cakap tak nak pergi pula.. huk aloh... tak pe lah.. aku pun tak pening nak mengatur semua... cuma sayang sikit sebab dah bersemangat tadi tapi dilunturkan oleh aku lak.. hmmm...
 
Sampah kat hospital!!
Dalam 12.40 tu, lepas jemur baju, terus hantar dua orang anak aku ke rumah pengasuh. Manakala si kakak ikut aku pergi makan dulu. Lepas tu aku terus hantar dia ke sekolah. Awal juga la. Siap pesan suruh ibu tolong amik lagi.

Lepas solat jumaat, aku terus gerak ke hospital sungai buloh.

Baby balik rumah

Sorang je
Sampai je, terus aku naik walaupun bukan masa melawat. Malas nak tunggu. kang tak sempat nak bayar dan macam-macam hal lagi. Tambahan pula hari jumaat, memang sesak le.

Sampai je kat wad, nurse bagi borang biru suruh pergi bayar dulu. Aku gi kaunter hasil. Lama juga menunggu. Dalam dok tunggu tu ternampak satu majalah yang salah satu tajuk artikelnya tak bagus langsung (tak menyihatkan minda).
Agak-agaks sesuai ke letak kat hospital?

Lama juga le menunggu sebab seorang je staff dia. Yang lain tak masuk lagi.. huh...

Tunggu abah selesai bayar... ye ye nak balik
Lepas bayar, terus naik dan ready untuk balik. Tapi terpaksa tunggu lagi sebab nurse ada banyak benda lak nak 'settle' kan. Lepas tu nak tunggu kerusi roda lagi... hmmm...

Dalam pukul 4, dah clear... Jom balik...

Soffiya namanya

Sampai rumah, bagi dia orang rehat dulu. Wife aku pun tak leh gerak. Kena papah. Siap jatuh lagi uri dalam perut tu.. (dan esoknya jatuh lagi uri.. doktor kat hospital tak buat betul ni... lepas tu tak periksa betul sebelum discharge) ... Lepas tanam uri yang baru jatuh (semalam dah tanam dah) aku tak pergi ambil anak lagi. Lepas solat, pergi makan, baru ambil anak-anak.

Sedapnyer tidur kat tilam..
(tapi lepas tu mama letak tilam tepi sebab bau kucing)
Balik je kakak dan abangnya, bising... semua berebut nak peluk adik. Masa aku tanya nak bagi nama apa, kakak dah lama ingin bagi nama Aishah. Cuma aku masa makan malam tadi terfikir nama lain. Kebetulan, masa makan tu teringat pada pelakon Wardina Saffiyah... lepas tu teringat pula kat TV9 ada cerita Soffiyya ... jadi aku cakap kat dia orang nak bagi nama soffiya. :)

Mulanya akak tak setuju, tapi lepas aku cakap, kalau Aishah, dua bunyi je.. tak sama dengan mama, kakak, dan syasya.. baru lah dia setuju...

Bos melawat

tidur je kerjanya
Hari Ahad, bos aku datang melawat. Dia ceritakan bahawa nama anak aku yang ini ialah nama isteri nabi dari keturunan Bani Israil (Yahudi) yang juga paling cantik. oooo.... baru aku tahu... sebelum ni terfikir juga apa maksud nama anak aku... hmmm... Moga cantik parasnya dan lebih cantik budi pekerti dan imannya.... aamiiinn

Soffiya - Khamis (6.25pm), 04 October 2012

No comments: