Tuesday, March 20, 2012

Kempunan naik belon panas

Hari ahad yang lepas (18 March 2012), aku bawa le anak-anak (2 orang je sebab yang sulong di rumah mertua) ke Putrajaya untuk lihat aksi belon panas. Memandangkan hari terakhir dan juga sebab cuti sekolah dah habis, maka aku rasa ada peluang untuk bagi anak aku naik belon panas tanpa perlu berebut dan juga mesti tak ramai orang.

Semangat nak tengok belon panas
Sampai di kawasan pameran belon panas dalam pukul 11 pagi. Lepas dapat parking (kecewa dengan penganjur yang tidak menguruskan parking dengan betul dan tersusun), maka turunlah kita orang mencari tempat untuk saksikan dan naik belon panas.

Wajah ceria anak aku kerana dapat datang
Mulanya anak-anak ajak naik helicopter, tapi bila check, yang nombor lima pun masih belum naik lagi dan barisan masih panjang, terpaksa buat u-turn pergi ke arah kawasan belon panas. Malangnya, bila sampai, dapat berita tak best. Dimaklumkan bahawa perkhidmatan naik belon panas dah tamat sebab tiket dah habis dan belon pun dah turun tengah kemas. Yang tinggal cuma 3 belon panas yang masih naik (yang tak cantik dan juga nak habis tunggu nak packing je). Huk aloh, baru pukul 11.30 pagi bro... tak kan dah bungkus.. kata pukul 9 malam hari ni last... apa dahh... sungguh mengecewakan. Sudahlah belon yang ada pun hampeh-hampeh punya. Nak naik pun tak dapat.




Yang masih hebat masa itu ialah tempat jual beli barang mainan, dan barang-barang yang boleh didapati di waktu biasa. Hampeh... 1000X hampeh. Lain kali, letak dalam iklan tu, Pertunjukan Belon Panas dan di bahagian acara, letak sampai hari ahad pukul 12 tengah hari je.... apa da...
Wajah kecewa selepas tak dapat naik belon panas

No comments: