Wednesday, May 8, 2013

Kembali ke zaman dulu - Back to basic

Alhamdulillah... Aku menyedari hikmah disebalik kemenangan BN kali ini. Setelah lebih 3 hari SPR mengumumkan akan kemenangan BN, dan setelah berhari-hari aku berkongsi pendapat dan keyakinan aku serta keserahan aku pada Illahi, aku mengambil keputusan untuk mengnyah-aktifkan akaun FB aku bagi memastikan diri aku tidak termasuk didalam golongan yang rugi.

Bagiku, sudah cukup aku memerhatikan akan kerosakan yang dijana oleh seorang insan yang bijak dalam berkata-kata terutama dalam menghasut orang. Aku sudah muak dengan masyarakat yang hanya punya akal fikiran untuk berfikir tetapi tidak punya hati untuk menyelidiki dan membuat keputusan yang bijak. Banyak yang berlandas pada kemarahan, ketidakpuasan dan ketaksuban.

Oleh itu, menjelang Ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi, aku dengan ini mengambil langkah pro-aktif dengan menutup akaun FB aku buat sementara hingga aku rasa sifat dengki, khianat, tidak puas hati, busuk hati, menolak qada & qadar dari Illahi, dan pelbagi sifat duniawi lain yang kini semakin menebal didalam warga FB hilang atau paling kurang, berkurangan hingga ke tahap rendah.

Lantas, aku rasa, lebih mudah untuk aku kembali ke zaman sebelum FB.. kembali ke blogging :)

Ya Allah.. Lindungilah kami dari fitnah dunia, fitnah dajjal, dan kemurkaanMU...

No comments: