Thursday, August 23, 2012

Berbuka Puasa Bersama Anak Yatim

Pada 11 Ogos 2012 (Sabtu), syarikat tempat aku bekerja telah mengadakan majlis berbuka puasa bersama dengan anak-anak yatim yang diletak di bawah jagaan/seliaan YPIN (Yayasan Pembangunan Insan Nasional). Seramai 40 orang anak yatim diraikan pada hari tersebut yang bermula dengan sesi perkenalan dan kemudian diikuti dengan membawa mereka membeli-belah persiapan raya dan akhir sekali, di akhiri dengan majlis berbuka puasa.

Sebilangan dari warga syarikat terpaksa mengundur diri selepas majlis berbuka puasa dek kerana jarak yang agak jauh dan juga kerenah anak sendiri yang mula terasa rimas kerana ketiadaan aktiviti untuk mereka termasuklah diri aku sendiri. Yang menemani aku pada hari itu ialah anak lelaki aku kerana adik dan kakaknya demam. Kesian....

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar hingga ke akhir selepas terawih yang disertakan dengan moreh. Moga ini merupakan permulaan pada perjalanan yang lebih baik serta diredhai Allah S.W.T hendakNYA.

Dibawah ini merupakan sebahagian dari koleksi gambar yang sempat aku rakam bersama mereka (klik untuk lihat lebih jelas).

Orang kuat syarikat

Ketua HR bersama keluarga dan anak yatim

Anak yatim yang aku bawa (dengan ketua HR) .. Tudung dan baju pink tu yang sulong  (Syahirah), yang tudung  dot-dot tu yang tengah @ no. 2 (Zana), dan yang bongsu bertudung hitam (Aini)

Advisor syarikat bersama orang kuat syarikat

Isteri ketua HR sedang membantu syahirah dan zana pilih tudung

Disinilah bermula

Perihal majlis

The three musketeers

Anak lelaki aku (penat menemani aku dan kenalan barunya sambil berpuasa)

Pak guard dan mak guard membantu... tanpa mereka, susah gak nak arrange

Mercu tanda rumah YPIN

Ceria menanti masa berjumpa

Orang kuat syarikat lagi

The directors

Melihat pada yang memerlukan

Mendengar keluh resah

Penaung YPIN

Ceria dan sabar

The Director

Zana dan Aini memilih kasut

Tiga bersaudara.... Syahirah, Aini, dan Zana

Pada sahabat sekerja... maaf kerana lambat upload sebab kekangan tugas :)

No comments: