Friday, January 6, 2012

Idlan - Hari pertama di Tadika Al-Farabi

Isi perut dengan pulut.. (darah org kedah... pagi dah makan pulut)
Tahun ini, aku hantar anak aku ke tadika yang dikendalikan oleh Ustaz Junaid, iaitu Tadika Al-Farabi. Kakak disekolahkan di Balqis dan Alhamdulillah, perkembangan kakak melangkaui apa yang aku harapkan. Dan kini, aku hantar anak kedua aku walaupun umurnya baru 5 tahun ke tadika Al-Farabi dengan harapan didikan awalnya akan membentuk dia menjadi ketua keluarga andai aku tiada nanti.

pakai kasut betul la..


Seorang khalifah mesti aku sediakan. Tidak dinafikan bahawa yang lain juga berupaya menjadi khalifah, tetapi, seorang lelaki perlu memimpin dan aku rasakan bahawa didikan agama perlu diberi terlebih dahulu pada anak lelaki aku sebagai proses menjadikan dia khalifah dimasa depan.






Selain itu, tujuan dihantar adalah membolehkan anak lelaki aku belajar bergaul. Selalu sangat bersama mama nya.. maka ini peluang terbaik untuk dia belajar berkawan. Dan InsyaAllah, akan diteruskan agar dia berupaya mengetuai keluarga ini suatu hari nanti.




kakak dan syasya bagi semangat...

p/s: Seronok dengar dia bercerita... tetapi sifat pemalunya masih tebal.

No comments: