Thursday, May 21, 2009

Anak-Anak...

Seronok nyer tgh telatah anak-anak... gembira rasanya... walaupun kadang tu tension gak...
Semalam aku belikan anak-anak aku kasut baru... kesian tengok adik nyer ada satu kasut je.. kalau basah atau kotor abis tak leh pakai... Jadi beli la satu... nak beli kena beli 2 sebab kakaknya kuat cemburu...
Dapat je kasut tu... ala-ala orang tak pernah pakai kasut... time tu gak nak pakai.... bagi je pakai... apa lagi... berlari le dua beradik tu keliling rumah... adik tu berapa kali jatuh tapi tetap bangun and happy je... hmmm tak tau le kalau yang ketiga ni keluar macam mana...

semalam baru aku realize... anak aku dah mula ikut aku solat... walaupun tak betul dan selalu ganggu aku sebab dia solat depan kaki aku... tp seronok gak sebab dah cuba solat walaupun tak tau pape.. si kakak dah leh ikut semua cuma tak reti baca je... si adik baru reti angkat takbir dan sujud... tp sujud cara budak le... pastu dengar le dia cakap Allah... ... hmmm moga mereka akan terus diberi hidayah Allah S.W.T dan menjadi anak yang solehah dan soleh...

No comments: